Wzięli w niej udział uczniowie klasy VII a. Uczniowie przedstawili, w jaki sposób postrzegają obie formy nauczania, omówili zalety i wady zarówno nauczania tradycyjnego, jak i zdalnego. Próbowali również odpowiedzieć na pytanie, która z form jest lepsza dla uczniów oraz które elementy nauczania zdalnego chcieliby zachować po powrocie do szkoły.
Na zakończenie debaty został sformułowany wniosek, że obie formy nauczania mogą służyć uczniom podczas nauki. Każda z form nauczania wnosi coś pozytywnego dla ucznia i należy czerpać z nich to, co pozytywne, by uzyskać jak najlepsze wyniki w nauce.
Uczniowie przygotowali się do spotkania podczas zajęć dodatkowych realizowanych w formie on-line przez p. Martynę Kulbaka. W spotkaniu uczestniczyli również zaproszeni goście: Pani Dyrektor Alicja Kasprzak- Żeżuła, wychowawczyni klasy VII a p. Katarzyna Pocińska, psycholog p. Piotr Galiński oraz nauczycielka matematyki p. Mirosława Iłowiecka, którzy z dużym zainteresowaniem słuchali argumentów przedstawianych przez uczniów. Debata była ciekawą formą wyrażenia i posłuchania opinii uczniów na omawiany temat. Poniżej znajdują się niektóre zapisane wypowiedzi uczniów. Zachęcamy do lektury.
,,Uczęszczanie na lekcje pozwala mi lepiej organizować swój czas”.
,,Lepiej mi jest skupić się w szkole, w domu wszystko mnie rozprasza.”
,,Nauka z kolegami i koleżankami z klasy mobilizuje mnie”.
,,W tradycyjnej szkole mam większą możliwość przedstawienia lub rozwijania swoich talentów, mogę uczestniczyć
w konkursach, zawodach sportowych”.
,,Nauczanie zdalne pozwala uczestniczyć w lekcjach uczniom, którzy z przyczyn zdrowotnych nie mogą uczęszczać do szkoły”.
,,Lepiej pracuje mi się w domu, czuję się swobodnie i bezpiecznie”.
,,Forma kontaktu z nauczycielem w szkole tradycyjnej jest wygodniejsza, nauczyciel lepiej może objaśnić dane zagadnienie podczas rozmowy bezpośredniej”.
,,Nauczyciel ma większą możliwość kontrolowania pracy ucznia podczas lekcji w tradycyjnej szkole”.
,,Lepiej jest uczestniczyć w lekcjach w szkole, korzystanie z narzędzi cyfrowych oraz nauka korzystania z nich jest dla mnie trudna i stresująca”.
,,W szkole mam możliwość spotkania się z przyjaciółmi”.
,,Podczas nauczania zdalnego mogę w dowolnym czasie, odpowiednim dla mnie, uczyć się”.
,,Koleżanki i koledzy z klasy rozpraszają mnie na lekcji, nie mogę się skupić nad tym, co mówi nauczyciel”.
,,Odpowiedzi ustne realizowane zdalnie są dla mnie mniej stresujące”.
,,Podczas zdalnego nauczania mogę w łatwiejszy sposób skontaktować się z nauczycielem. Nie zawsze jestem w stanie zdążyć na przerwie porozmawiać z nauczycielem”.
,,Dzięki lekcjom wychowania fizycznego jestem aktywna, w domu nie mam tylu możliwości”.