6 lutego w naszej szkole została podsumowana akcja „I Ty możesz zostać Królem Dobrych Manier”, która miała na celu popularyzację zasad savoir – vivre’u wśród uczniów oraz zachęcenie do stosowania tych zasad w życiu codziennym.
Jednym z ważnych założeń było zwrócenie uwagi młodzieży, na znaczenie dobrych manier w życiu każdego człowieka i praktyczne z nich korzystanie. Kultura osobista jest wizytówką każdego ucznia, a zachowanie zgodne z zasadami dobrego wychowania zjednuje sympatię i szacunek innych ludzi.
W ramach akcji w klasach IV – VI SP i I – III GIMN. zostały przeprowadzone klasowe plebiscyty, które wyłoniły Króla i Królową Dobrych Manier 2016. Plebiscyty poprzedzone zostały zajęciami „Savoir – vivre w życiu szkolnym” poświęconymi zasadom kulturalnego zachowania się w szkole.
Typując „znawców dobrych manier” uczniowie zwracali uwagę na kryteria, które wynikają z zasad savoir – vivre’u.
Laureatami plebiscytu na „Króla i Królową Dobrych Manier 2016” zostali:
-
-
- Emilia Barlakowska, Jakub Wojewoda IV A
- Hanna Magier, Dominik Poniedziałek IV B
- Zofia Lewandowska, Jakub Kamieniecki IV C
- Antonina Jaworska, Adam Sadowski V A
- Maja Fiszer, Łukasz Białas V B
- Aleksandra Pawłowska, Daniel Banaszak VI A
- Gabriela Kazimierska, Michał Szymoniak VI B
- Aleksandra Kołodziejczyk, Maciej Pociński VI C
- Agata Staszak, Filip Karauda I A GIMN.
- Olga Jastrzębska, Cyprian Solan I B GIMN.
- Martyna Łusiak, Przemysław Krzyszczak II A GIMN.
- Maria Bojarczuk, Piotr Wojciechowski II B GIMN.
- Adrianna Szewczuk, Maciej Kowalczyk III A GIMN.
- Zuzanna Chmurska, Krystian Sycz III B GIMN.
-
Laureaci zostali uhonorowani okolicznościowym medalem oraz dyplomem wręczonymi z rąk pani dyrektor Alicji Kasprzak – Żeżuły, podczas uroczystego apelu.
Podczas spotkania z uczniami Pani Dyrektor wyróżniła również uczniów osiągających najwyższe wyniki w nauce i zachowaniu oraz tych, którzy mają 100% frekwencję, gdyż nie opuścili w I semestrze ani jednej godziny – uczniowie otrzymali publiczną pochwałę, a ich koledzy i koleżanki nagrodzili ich brawami.