W roku szkolnym 2013/2014 w Zespole Szkół nr 4 im. Jana Pawła II 69 uczniów klas II gimnazjum przystąpiło do realizacji projektów edukacyjnych.
12 czerwca odbyło się uroczyste podsumowanie kilkumiesięcznych działań projektowych. Gimnazjaliści byli podzieleni na osiem różnorodnych tematycznie zespołów. Były to:
- „W tradycyjnej kuchni polskiej” – pani Iwona Grzywna
Główne cele – rozumne i krytyczne spojrzenie młodego człowieka na tradycję i kulturę naszego regionu, świadome korzystanie z różnych źródeł informacji
- „Jak zmieniała się muzyka od lat 50 – tych” – pan Leszek Darmochwał
Główne cele – pokazanie, jak zmieniała się muzyka od lat 50-tych, jaki jest wpływ muzyki lat 60-tych na polską młodzież
- „Kultowe marki samochodów i ich historia” – pan Jerzy Zieniewicz
Główny cel – poznanie kierunków rozwoju światowej motoryzacji, przybliżenie nowych technologii stosowanych w tej dziedzinie oraz zwrócenie uwagi na parametry techniczne
i użytkowe wybranych marek samochodów
- „Jumper – czyli skok w przeszłość”- pan Piotr Galiński
Główny cel – zbadanie, w jakim stopniu telefony komórkowe, komputery i internet wpływają na codzienne życie współczesnych nastolatków
- „Subkultury” – pani Magdalena Nawrocka
Główne cele – poszerzenie wiedzy na temat subkultur, przedstawienie stereotypów dotyczących poszczególnych grup subkulturowych
- „Asseco Resovia Rzeszów i Skra Bełchatów jako potęga siatkarska w Polsce” – pan Grzegorz Madeja
Główne cele – popularyzacja piłki siatkowej, przedstawienie historii i osiągnięć klubów sportowych Skra Bełchatów i Resovia Rzeszów
- „Reklama szkoły” – pani Grażyna Mąka, Monika Skrzypa
Główne cele – aktywne uczestnictwo uczniów w każdym etapie procesu tworzenia produktów reklamowych oraz praktyczne ich wykorzystanie w kampanii promocyjnej szkoły, sprawne posługiwanie się narzędziami informatycznymi przydatnymi do stworzenia reklamy szkoły
- „Jak się bawić bez używek?” – pani Ewelina Głuchowska
Główne cele – zapobieganie rozszerzania się popularności używek wśród młodzieży, poszerzanie wiedzy i świadomości uczniów o negatywnym wpływie używek na zdrowie
Zaprezentowane przez uczniów osiągnięcia potwierdziły wysoką jakość zrealizowania podjętych działań i uzyskały akceptację opiekunów i dyrekcji szkoły. Wszyscy uczniowie, którzy uczestniczyli w projektach edukacyjnych, zaliczyli je.
MS